Alert: Er komt een nieuw helpdeskplatform aan!
Na vele jaren trouwe dienst wordt in de loop van september de gekende helpdesktool SysAid vervangen door Jira Service Management (JSM) en dit zowel bij het Departement Financiën en Begroting als bij de Vlaamse Belastingdienst.
JSM is een onderdeel van de uitgebreide Atlassian-suite die wordt aangeboden als een VO-cloudplatform. Het past op die manier binnen de IT- en cloudstrategie van het departement.
We doen deze omschakeling niet zomaar. Er zitten heel wat voordelen in JSM. Zo biedt JSM naast de klassieke werking van een helpdesk – oftewel het indienen en opvolgen van tickets - heel wat extra mogelijkheden zoals integratie en wisselwerking met andere componenten uit het aanbod van deze softwareleverancier voor planning en opvolging van taken én de ondersteuning van software-ontwikkelingen binnen onze eigen IT-dienstencentra.
Aan alles is gedacht
Binnen de diensten BOBFO, DCB en HIKC wordt alles in gereedheid gebracht voor de lancering. Voor jou als gebruiker verandert er in eerste instantie niet zo veel; de eerste versie van JSM komt je allicht heel vertrouwd over als je al met SysAid hebt gewerkt. Na de lancering worden het aanbod en de mogelijkheden systematisch uitgebreid.
Ook de behandelaars mogen op beide oren slapen: er worden de nodige voorzieningen getroffen om de oude tickets te archiveren zodat raadpleging mogelijk blijft.
En nu is het nog even wachten: Er volgt nog verdere communicatie over deze uitrol met de exacte datum waarop we live gaan met JSM, “tips & tricks” voor een vlot gebruik en bij wie je terecht kan voor vragen of problemen.