EVC-traject voor beroepskwalificatie polyvalent administratief medewerker
Inhoud beroep
De polyvalent administratief medewerker behandelt administratieve dossiers en geeft informatie door aan één of meerdere diensten, rekening houdend met de richtlijnen van de organisatie en de opdrachtvereisten.
De polyvalent administratief medewerker:
voert administratieve en ondersteunende logistieke taken uit ter ondersteuning van de organisatie;
verzorgt de algemene inkomende communicatie en geeft boodschappen door aan de aangewezen contactpersoon;
raadpleegt en vervolledigt gegevens in de databank;
maakt afspraken met klanten, leveranciers en bezoekers en ontvangt/oriënteert hen;
indexeert, klasseert en archiveert (elektronische) documenten en voert kopieerwerk uit;
voert ad hoc gelijkaardige administratieve opdrachten uit voor andere diensten;
organiseert de verplaatsingen van de verantwoordelijke of van de teamleden;
zorgt dat er voldoende voorraad is en staat in voor beperkte logistieke ondersteuning van de kantoorinrichting;
bereidt professioneel dossiers voor en volgt ze op.
Het beroep wordt uitgeoefend in een kantooromgeving.
Info EVC-traject
In de EVC-standaard polyvalent administratief medewerker(PDF bestand opent in nieuw venster) vind je gedetailleerde info over het EVC-traject.
Als je bij een EVC-testcentrum je ervaring als polyvalent administratief medewerker wil aantonen, doe je dat aan de hand van een praktijkproef en een casus.
De instructietaal bij de proeven is het Nederlands.
Er zal getest worden of je
minimum 3 personen (klanten, leveranciers, collega’s of bezoekers) kunt ontvangen en oriënteren, waarbij je een vraag van een Nederlandstalige, Franstalige en Engelstalige klant beantwoordt;
minimum 3 documenten, 20 mails en 5 poststukken kunt behandelen, waarbij je documenten van een Nederlandstalige, Franstalige en Engelstalige klant behandelt;
logistieke en administratieve ondersteuning kunt bieden bij minimum 1 digitale vergadering, minimum 1 fysieke vergadering en minimum 1 evenement;
minimum 3 inkomende en 2 uitgaande telefoongesprekken kunt voeren;
minimum 1 verplaatsing van de verantwoordelijke of van teamleden kunt organiseren;
minimum 2 professionele dossiers kunt voorbereiden en opvolgen (juridische dossiers, personeelsdossiers, boekhoudkundige dossiers …);
de voorraad van de administratieve dienst kunt opvolgen en logistieke ondersteuning van de kantoorinrichting kunt bieden.