Toegang nodig tot een federale toepassing?
Als u toegang nodig heeft tot een Vlaamse toepassing, dan contacteert u de lokale (ICT) beheerder van uw organisatie die de rechten kan toekennen in het Gebruikersbeheer van de Vlaamse overheid.
Wist u dat u ook voor de toegang tot een federale toepassing bij uw lokale (ICT) beheerder moet zijn? Deze zorgt ervoor dat de aanvraag juist verwerkt wordt en is daarmee ook direct op de hoogte van de rechten die nodig zijn voor uw functie.
Wie is mijn lokale beheerder?
U kunt uw lokale beheerder terugvinden op Mijn Profiel(opent in nieuw venster) onder de sectie ‘Mijn Lokale Beheerders’. U kan er meteen ook zien over welke Vlaamse toegangsrechten u nu al beschikt.
Nog geen lokale beheerder? Raadpleeg de lijst lokale beheerder(opent in nieuw venster) voor de Vlaamse overheid.
Wanneer krijg ik het federale recht?
Nadat u de aanvraag naar uw lokale (ICT) beheerder heeft gestuurd, moet deze de aanvraag goedkeuren. Daarna zal de lokale (ICT) beheerder de centrale Vlaamse verantwoordelijke voor federale toegangen vragen om het recht toe te kennen in de federale systemen.
Aangezien uw lokale (ICT) beheerder dit niet altijd zelf kan toekennen, zal een aanvraag iets langer duren.
Vraag uw federaal recht daarom op tijd aan en raadpleeg vooraf de website van de federale toepassing waar u toegang voor nodig hebt. Op de federale website vindt u de juiste benaming van het recht of de rol. Bij twijfel kunt u deze dienst hiervoor contacteren. De juiste naamgeving is vereist om door te geven aan uw lokale (ICT) beheerder, zodat de aanvraag spoedig verwerkt wordt.
Vragen?
Medewerkers van de Vlaamse overheid contacteren hun lokale (ICT) beheerder bij vragen over federale toegangen.
De lokale (ICT) beheerders zelf vinden hier alle informatie over het aanvragen van federale rechten terug(opent in nieuw venster).
Contacteer ons via veiligheidsbouwstenen@vlaanderen.be(opent in uw e-mail applicatie).