Gebruikers en rechten tot je digitale toepassingen beheren
Het Gebruikersbeheer (IDM) is een platform waarmee je de in- en uitstroom van personen en hun rechten tot toepassingen kan beheren.
Gebruikersbeheer
Centraal rechtenbeheer voor verschillende toepassingen.
Controle over de in- en uitstroom van medewerkers en hun rechten.
De juiste toegang op maat van het takenpakket van elke medewerker.
Aanbod
1 oplossing
Vlaamse entiteiten, lokale besturen, entiteiten en scholen.
Delegatie
Delegeer het rechtenbeheer naar een medewerker.
Automatisering
Laat rechten automatisch toekennen.
Selfservice
Zelf rechten opzoeken of aanvragen.
Integratie
Rijksregister, KBO, BTB, Wegwijs Organisatie, Toegangsbeheer.
Provisionering
Ondersteuning voor AD en LDAP, SCIM- en SOAP-API’s.
Ondersteuning
Ervaren hulplijn via 1700.
Aansluiten
Je kunt een aanvraag voor een integratie indienen of vragen stellen via het contactformulier(opent in nieuw venster) of via integraties@vlaanderen.be(opent in uw e-mail applicatie). Het integratieteam adviseert je bij het zoeken naar een oplossing op maat van je project en begeleidt je van start tot finish bij de integratie.
De gemiddelde doorlooptijd bedraagt 10 weken bij een standaardintegratie. Bij een niet-standaardintegratie wordt een inschatting gemaakt bij de start.
Een standaardintegratie is kosteloos. Bij een niet-standaardintegratie wordt een inschatting gemaakt bij de start.
Blijf op de hoogte van onze releases
Het Gebruikersbeheer van de Vlaamse overheid deelt zijn releases sinds kort via een nieuwe publieke pagina. Bekijk onze releases(opent in nieuw venster).
Bijkomend infomeren we jullie via een banner op de aanmeldpagina’s van de toepassing(en) en via de ICT-nieuwsbrief, indien een geplande release:
- impact heeft op de beschikbaarheid van de productieomgeving van het Gebruikersbeheer
- of er grootschalige functionaliteiten geïmplementeerd worden