Iedere bij de KBO geregistreerde entiteit kan het WSE-loket gebruiken voor aanvragen en dossiers.
Hoe inloggen in het WSE-loket
Meld u aan in het WSE-Loket(opent in nieuw venster). U ziet eerst een scherm met vier verschillende methodes om u aan te melden.
- Elektronische identiteitskaart (eID) en met de computer verbonden kaartlezer
- Beveiligingscode via sms
- Beveiligingscode via mobiele app
- Mobiele app “itsme”
Selecteer de methode die u wilt gebruiken. Klik op “meer info” als u meer uitleg wilt over deze methode.
Problemen bij het aanmelden? Klik op de knop “hulp nodig?” (rechts) voor veelgestelde vragen over het aanmelden of om contact op te nemen met de helpdesk.
Bent u ingelogd, en dient u zich aan te melden namens als professioneel in naam van een entiteit die geregistreerd is bij de Kruispuntbank van Ondernemingen (KBO), klik dan op de entiteit waarvoor u een aanvraag wilt indienen of opvolgen (dus niet klikken op uw persoonlijke naam).
Als particulier, in uw eigen persoonlijke naam, gebruikt u het WSE-loket enkel voor:
- Aanvragen Vlaams zorgkrediet
- Aanvragen opleidingscheques
- Aanvragen van uw eerste beroepskaart (als buitenlandse onderdaan die over een wettig verblijf in België beschikt)
- Aanvragen jobbonus voor grensarbeiders
Ziet u enkel uw persoonlijke naam staan en geen entiteit? Neem dan contact op met uw hoofdtoegangsbeheerder (lokale beheerder). Weet nu niet wie uw hoofdtoegangsbeheerder is? Contacteer dan de Vlaamse Infolijn 1700 en vraag naar iemand van het team ‘gebruikersbeheer’.
Wie kan zich namens de entiteit aanmelden? Wie heeft de rechten en bevoegdheden om acties uit te voeren in de digitale toepassingen van het loket?