Klacht over uw waterbedrijf
Wilt u een klacht indienen over de waterkwaliteit, het tarief of de waterfactuur? Volg dan dit stappenplan om uw klacht in te dienen.
Stappenplan om klacht in te dienen
- Stap 1
Waterbedrijf
- Neem altijd eerst contact op met uw waterbedrijf(opent in nieuw venster). Gebruik daarvoor de contactgegevens die op uw factuur staan. De waterbedrijven zijn verplicht om uitleg te geven over alle aangerekende bedragen op de kraanwaterfactuur.
- Hebt u een klacht? Dien ze dan dan schriftelijk in bij de klachtendienst of ombudsdienst van uw waterbedrijf.
- Stap 2
Vlaamse Milieumaatschappij
Bent u niet tevreden over het antwoord of de reactie van uw waterbedrijf? Stuur dan uw klacht schriftelijk (online, per e-mail of per brief) naar:
Vlaamse Milieumaatschappij
Dienst Watervoorziening
Koning Albert II-laan 20 - Bus 16
1000 Brussel
Contactformulier VMM(opent in nieuw venster)
E-mail: toezichtdrinkwater@vmm.be(opent in uw e-mail applicatie)Hebt u al e-mails of brieven over deze klacht, stuur die dan mee op. Zo zal de VMM uw klacht sneller kunnen afhandelen.
De Vlaamse Milieumaatschappij (VMM) is de toezichthouder van de waterbedrijven. Zij controleert of het Algemeen Waterverkoopreglement correct wordt toegepast.
- Stap 3
Vlaamse Ombudsdienst
Als de Vlaamse Milieumaatschappij (VMM) niet kan oordelen of het waterbedrijf iets gedaan heeft wat in strijd is met de reglementering, dan zal de VMM de indiener van de klacht doorverwijzen naar de Vlaamse Ombudsdienst.