Gedaan met laden. U bevindt zich op: Regelgeving en Organisatie Overheidspersoneel

Regelgeving en Organisatie

De afdeling Regelgeving en Organisatie staat binnen de diensten van de Vlaamse overheid in voor de opmaak van regelgeving inzake personeel en organisatieontwikkeling, uitvoering van het beleid en opvolging van de regelgevingsagenda. Het Vlaams personeelsstatuut, dat de arbeidsvoorwaarden regelt van de meeste personeelsleden van de Vlaamse overheid, is een van de belangrijkste speerpunten.

Wat doet Regelgeving en Organisatie?

De afdeling bestaat uit 3 teams:

  • het juridisch team, dat zich bezighoudt met adviesverlening en reglementering;
  • het Flexteam, dat praktische en administratieve taken op zich neemt;
  • het team Organisatieontwikkeling, dat strategische en organisatorische vragen beantwoordt.

Ze verleent eerstelijns- en tweedelijnsadvies (afhankelijk van de doelgroep) en ondersteuning (sjablonen, opleiding, …) inzake personeel en organisatieontwikkeling in ruime zin. Verder verzorgt de afdeling het secretariaat van de raad van beroep en het adviesorgaan.

Binnen het Agentschap Overheidspersoneel gaat het om advies en ondersteuning in tweede lijn naar de dienstencentra (personeelsadministratie, talent, welzijn, …) en samenwerking met het beleid. Zo wil Regelgeving en Organisatie bijdragen aan een kwaliteitsvol personeelsbeheer.

Hoe contacteer je Regelgeving en Organisatie?

Heb je een vraag voor het juridisch team? Neem dan contact op via het Vlimpers-contactformulier(opent in nieuw venster).

Heb je een vraag voor het flexteam? Dan kan je mailen naar personeelsstatuut@vlaanderen.be(opent in uw e-mail applicatie).