Ombudsdienst voor Energie
De Ombudsdienst voor Energie behandelt als federale dienst klachten over de werking van de elektriciteits- en aardgasmarkt. U kunt bij deze dienst terecht wanneer u met uw klacht geen gehoor vindt bij uw energieleverancier.
De ombudsdienst heeft als opdracht:
- alle klachten van eindafnemers (klanten) te beoordelen en te onderzoeken die te maken hebben met de activiteiten van elektriciteits- en aardgasbedrijven.
- te bemiddelen om een minnelijke schikking te vergemakkelijken voor geschillen tussen de elektriciteits- en aardgasbedrijven en de eindafnemers (klanten).
- een aanbeveling te richten aan de elektriciteits- en aardgasbedrijven in geval geen minnelijke schikking kan worden bereikt.
Belangrijk: klachten zijn pas ontvankelijk wanneer de klager eerst stappen heeft ondernomen bij het betrokken elektriciteits- of gasbedrijf. Pas wanneer u geen bevredigende oplossing kreeg bij de energieleverancier, is een schriftelijke klacht bij de ombudsdienst mogelijk.
Klachten moeten schriftelijk (via brief of e-mail of online klachtenformulier(opent in nieuw venster)) worden overgemaakt. U moet uw volledige persoonsgegevens, een beschrijving van het conflict en de eventuele nodige bewijsstukken meesturen (bijvoorbeeld facturen, brieven,...).
Contactgegevens
Ombudsdienst voor Energie
- Website
- www.ombudsmanenergie.be opent in nieuw venster
- Contactformulier
- http://www.ombudsmanenergie.be/nl/klacht-indienen opent in nieuw venster
- klacht@ombudsmanenergie.be
- Telefoon
- 02 211 10 60
- Fax
- 02 211 10 69
- Adres
Ombudsdienst voor Energie
North Gate II
Koning Albert II laan 8 bus 6, 1000 Brussel, België
Routeplanner opent in nieuw venster