Gedaan met laden. U bevindt zich op: Een digitaal toegankelijke ervaring voor iedereen in Roeselare Dienstverlening en communicatie
Een digitaal toegankelijke ervaring voor iedereen in Roeselare
De West-Vlaamse stad Roeselare koestert inclusie en gelijke toegang tot informatie voor alle inwoners. Toegankelijkheid is daarom een basisvereiste voor de communicatie en dienstverlening van de stad.
Stad Roeselare neemt actieve stappen om te voldoen aan de toegankelijkheidsvereisten op al haar digitale kanalen, zodat de beelden en teksten toegankelijk zijn en online de weg vinden logisch is voor iedereen.
De inspanningen voor meer digitale toegankelijkheid:
- Een burgerpanel (opent in nieuw venster)dat met regelmaat de dienstverlenende processen kritisch bekijkt met als doel deze toegankelijker te maken. Op die manier worden er verbeterpunten ontdekt. Bijvoorbeeld het herschrijven van meldingen, toevoegen van instructies en vereenvoudigen van formulieren.
- De website is ontworpen en verbeterd om te voldoen aan de hoogste normen voor digitale toegankelijkheid.
- De sociale media-accounts zijn ingesteld met toegankelijkheid in gedachten. De inhoud die gedeeld wordt voldoet aan de vereisten, zodat iedereen online kan deelnemen.
- De digitale kanalen zijn gebruiksvriendelijk ontworpen, zodat bezoekers met verschillende niveaus van digitale vaardigheden en fysieke mogelijkheden gemakkelijk de weg en informatie kunnen vinden die ze nodig hebben.
- Er werden digitale schermen op het openbaar domein geplaatst. De stad controleert de opmaak van de inhoud die op de schermen getoond wordt, zodat de informatie duidelijk en begrijpelijk is voor alle voorbijgangers.
- In de bestekken en vragen aan leveranciers wordt toegankelijkheid als een belangrijke voorwaarde opgenomen, zodat iedere leverancier weet waarop de stad inzet.
Stad Roeselare bekijkt toegankelijkheid op een allesomvattende manier.
"Iedere medewerker moet doordrongen zijn van het feit dat een stad zo toegankelijk en drempelloos mogelijk moet zijn, op elke plaats en op elk moment."
Contact
Communicatie stad Roeselare, 1788@roeselare.be(opent in uw e-mail applicatie)