Indie Game Developer
- SYNTRA
- ODB-Z00623
- op: 1 september 2023
Deze opleiding komt in aanmerking voor
- Opleidingscheques
- Vlaams opleidingsverlof
- Vlaams opleidingskrediet
Aantal uren: 1.311 uur
Eindbeoordeling voorzien: ja
Blended leren: nee
Mentoropleiding: nee
Extra informatie: http://www.syntra.beopent in nieuw venster
Voorwaarden
Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive
Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau
Opleidingskrediet: beperkende voorwaarde opleidingsniveau
Modules
- Coaching stage/ 2u | ODB-Z00623-001 | 2 uur
- Game Environment Development | ODB-Z00623-010 | 56 uur
- Game User Interface Design | ODB-Z00623-011 | 36 uur
- Game Publishing | ODB-Z00623-012 | 44 uur
- EP Begeleiding Gameplay | ODB-Z00623-013 | 56 uur
- EP Begeleiding Game Programming | ODB-Z00623-014 | 56 uur
- Content Creatie met Generative AI | ODB-Z00623-015 | 24 uur
- Game Animation | ODB-Z00623-016 | 44 uur
- Game Modelling Optimization | ODB-Z00623-017 | 44 uur
- Texture Painting voor Game Design | ODB-Z00623-018 | 44 uur
- Game Programming Patterns | ODB-Z00623-019 | 16 uur
- Coaching stage/ 4u | ODB-Z00623-002 | 4 uur
- Game Design Document | ODB-Z00623-020 | 16 uur
- Indie Game Developer | ODB-Z00623-021 | 160 uur
- Indie Game Developer | ODB-Z00623-022 | 320 uur
- Indie Game Developer | ODB-Z00623-023 | 1 uur
- Advanced Development in de Game Engine | ODB-Z00623-024 | 56 uur
- EP Begeleiding Game Modelling & Design | ODB-Z00623-025 | 56 uur
- Low-poly Prop Modelling | ODB-Z00623-003 | 40 uur
- Low-poly Character Modelling | ODB-Z00623-004 | 40 uur
- Texturing Fundamentals | ODB-Z00623-005 | 40 uur
- Basis Programmeren voor Game Engine | ODB-Z00623-006 | 56 uur
- Storytelling Fundamentals | ODB-Z00623-007 | 24 uur
- Game Level Design | ODB-Z00623-008 | 36 uur
- Game Design Challenges | ODB-Z00623-009 | 40 uur
Inhoud van de opleiding
Als Independent (Indie) Game Developer bedenk, bouw en publiceer je een volledig speelklaar game als individu of als klein team. Je start je project onafhankelijk van een publisher en hebt de vrije hand in de inhoudelijke, vormelijke en technische aspecten van je gameontwikkeling. Deze ongebondenheid geeft ruimte voor het ontwikkelen van innovatieve gameplay en experimentele toepassingen. Democratisering van hard en software en de toegang tot platformen, zowel voor technische ondersteuning, financiering, publicatie, distributie en promotie, geven een zelfstandig ondernemer alle tools om een éénmansstudio te zijn (of een klein team). De aangeleverde kennis in design, programmeren en game engine development geven doorgroeimogelijkheid naar grote studio's.