Gedaan met laden. U bevindt zich op: STEM-agenda 2030. STEM-competenties voor een toekomst- en missiegericht beleid
STEM-agenda 2030. STEM-competenties voor een toekomst- en missiegericht beleid
De STEM-agenda 2030 zet verder in op een hogere instroom in STEM-opleidingen en -loopbanen, op STEM-specialisten en op het algemeen versterken van STEM-competenties in de ruime maatschappij: de ‘STEM-geletterdheid’.
Concreet wordt dat vertaald in 4 strategische doelstellingen:
1/ De samenleving is zich bewust van het belang van STEM-competenties.
2/ Iedereen met interesse en talent in STEM vindt de weg naar een passende STEM-opleiding.
3/ Het STEM-onderwijs en opleidingsaanbod speelt in op de evoluties en transities in het bedrijfsleven, onderzoek en de samenleving.
4/ STEM-competenties worden zoveel mogelijk ingezet in functie van noden, evoluties en transities in het bedrijfsleven, in onderzoek en in de brede maatschappij.
Lees de publicatie
- Uitgever
- Publicatiedatum
- Juni 2021
- Publicatietype
- Beleidsdocument
- Thema's
- Leren en werken , Secundair onderwijs , Loopbaan