Gedaan met laden. U bevindt zich op: Werkervaring voor leerlingen uit de deeltijdse leersystemen : motieven en ervaringen van de werkgevers
Werkervaring voor leerlingen uit de deeltijdse leersystemen : motieven en ervaringen van de werkgevers
Het stimuleren van werkervaringsplaatsen voor jongeren in de deeltijdse leersystemen is een beleidsprioriteit zowel in het domein van werk als in het domein van onderwijs en vorming. Zowel in de recente beleidsnota Werk als in de beleidsnota Onderwijs en vorming wordt benadrukt dat er meer werkervaringsplaatsen moeten komen, waarbij ook de mogelijkheden van de industriële, de diensten- en de zorgsector ten volle benut moeten worden, net zoals die van lokale overheidsinstanties, de sociale en culturele sector, partners vanuit
de sociale economie, NGO’s en de uitzendsector. Er wordt ook een engagement verwacht van de sociale partners en de sectorale organisaties (zoals o.m. confederaties, sectorale opleidingsfondsen, VOKA_Kamers van Koophandel en Nijverheid, koepelorganisaties).
Lees de publicaties
- Uitgever
- Publicatiedatum
- Juni 2006
- Publicatietype
- Onderzoeksrapport
- Thema's
- Gelijke kansen arbeidsmarkt , Talent
- Auteur(s)
- KULeuven, Katleen De Rick
- Reeks
- WSE-onderzoeksrapporten