Gedaan met laden. U bevindt zich op: Masseur, VW Beetle of gewoon een goede job? Analyse van bedrijfsstrategieën bij moeilijk invulbare vacatures

Masseur, VW Beetle of gewoon een goede job? Analyse van bedrijfsstrategieën bij moeilijk invulbare vacatures

Onderzoeksrapport
februari 2004
Departement Werk en Sociale Economie
Sinds enkele jaren kent Vlaanderen een werkgelegenheidsgroei. Tegelijkertijd daalt de werkloosheid. Meer en meer bedrijven en sectoren signaleren een groeiend aantal knelpuntvacatures: vacatures raken moeilijker of helemaal niet ingevuld, men vindt onvoldoende kandidaten, kandidaten die zich aanmelden beschikken vaak niet over de gevraagde kenmerken en kwalificaties, ... Ook de statistieken bevestigen de steeds toenemende krapte op de arbeidsmarkt. Bedrijven en sectoren zijn dan ook op zoek naar oplossingen om de aanwezige knelpunten op te lossen of om knelpunten te vermijden.
Publicatiedatum
Februari 2004
Publicatietype
Onderzoeksrapport
Thema's
Arbeidsmarkt , Innovatie en arbeidsorganisatie , Toegang tot de arbeidsmarkt
Auteur(s)
Universiteit Gent, HIVA, Miet Lamberts, Jan Vandoorne, Lieven Denolf
Reeks
WSE-onderzoeksrapporten