Gedaan met laden. U bevindt zich op: Masseur, VW Beetle of gewoon een goede job? Analyse van bedrijfsstrategieën bij moeilijk invulbare vacatures
Masseur, VW Beetle of gewoon een goede job? Analyse van bedrijfsstrategieën bij moeilijk invulbare vacatures
Sinds enkele jaren kent Vlaanderen een werkgelegenheidsgroei. Tegelijkertijd daalt de werkloosheid. Meer en meer bedrijven en sectoren signaleren een groeiend aantal knelpuntvacatures: vacatures raken moeilijker of helemaal niet ingevuld, men vindt onvoldoende kandidaten, kandidaten die zich aanmelden beschikken vaak niet over de gevraagde kenmerken en kwalificaties, ... Ook de statistieken bevestigen de steeds toenemende krapte op de arbeidsmarkt. Bedrijven en sectoren zijn dan ook op zoek naar oplossingen om de aanwezige knelpunten op te lossen of om knelpunten te vermijden.
Lees de publicatie
- Uitgever
- Publicatiedatum
- Februari 2004
- Publicatietype
- Onderzoeksrapport
- Thema's
- Arbeidsmarkt , Innovatie en arbeidsorganisatie , Toegang tot de arbeidsmarkt
- Auteur(s)
- Universiteit Gent, HIVA, Miet Lamberts, Jan Vandoorne, Lieven Denolf
- Reeks
- WSE-onderzoeksrapporten